ترشیجات سینادز

تولید کننده انواع ترشی

ازآنجایی که بسیاری از دوستان دانشجو و بعضا فارغ التحصیلان رشته های مختلف صنایع غذایی با مسئله طرح توجیهی کمی با مشکل روبه رو هستند.تصمیم گرفتم متنی را درباره این موضوع در وبلاگ قرار بدم.به نظر من دلیل مشکلی که دانشجویان با قضیه طراحی کارخانه دارنداین است که فهرست با برنامه کاری مشخصی برای نوشتن طرح ندارند و این مسئله سبب گنگ شدن بیشتر می شود.

طرح­های توجیهی را به دو دسته­ی طرح ایجاد و طرح توسعه طبقه بندی می نماییم.
1- طرح ایجاد
«طرح ایجاد» به طرحی گفته می­شود که برای یک واحد تولیدی که هنوز راه اندازی نشده ، نگاشته می­شود. در تنظیم این نوع طرح از اصطلاحات «موجود» و «مورد نیاز» استفاده می­شود.
2- طرح توسعه
«طرح توسعه» به طرحی گفته می­شود که برای یک واحد تولیدی دارای پروانه­ی بهره­برداری ، نگاشته می­شود. این طرح برای توسعه­ی یک واحد تولیدی ، اعم از افزایش ظرفیت یا افزودن خط تولید جدید ، می­تواند کاربرد داشته باشد.
قبل از خواندن مراحل طرح لازم به یادآوری می دانم که یک طرح توجیهی ، همان­طور که از نامش پیداست ، برای توجیه نمودن سرمایه­گذار تنظیم می­شود و هرچه دقیق­تر نوشته شود؛ سرمایه گذار ، راحت­تر می­تواند تصمیم بگیرد که آیا این طرح می­تواند خواسته­های او را برآورده کند؟ در تنظیم یک طرح توجیهی باید سعی نمود واقعیت­ها را بیان کرد و تمامی داده­ها با منبع و مرجع معتبر ارایه گردد و همچنین تا حد امکان ، از فرضیات نادرست دوری کرد

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *